niedziela, 10 kwietnia 2016

Świątynia Wang.

Witam Was cieplutko:) dziś obiecana Świątynia Wang (architektury Wikingów) w Karpaczu. Z kościołem wiąże się bardzo ciekawa historia, do której odsyłam Was tutaj. Ja tylko wspomnę, że został zbudowany na przełomie XII I XIIIw. w południowej Norwegii. Stamtąd w 1841 r. przetransportowano go do Polski. Ostatecznie swoje miejsce zajął w Karpaczu, a od roku 1844 stał się kościołem miejscowej parafii ewangelickiej.

Taka droga prowadzi nas do kościoła Wang.






  





No i tutaj pod głównym wejściem, nie mogłam się powstrzymać by Wam nie pokazać co moja córcia zrobiła:))
Bidulka taką wycieczkę wytrzymała na nóżkach. Nie braliśmy ze sobą wózka. Od czasu do czasu trzeba było ją ponieść na trudniejszych etapach naszej drogi. Ale większość dzielnie szła sama. Mało tego wspinała się gdzie tylko się dało. Na ogrodzenia, murki, wszelkie schody, ławki aż...postanowiła się położyć pod kościołem:)))




  Cmentarz przykościelny.
Na cmentarzu m.in. zostali pochowani Tadeusz Różewicz (zm.2014) oraz twórca Wrocławskiego Teatru Pantomimy, Henryk Tomaszewski (zm. 2001)




Widok na Obserwatorium Meteorologiczne na Śnieżce.
I to na dzisiaj tyle. Jak Wam się podobało? Miałam pokazać jeszcze Pałac w Wojanowie ale już nie zdążę. Może następnym razem, to już będzie tylko kilka zdjęć. 

Dziękuję, że wyrażacie swoje zdanie, że jesteście...Przepraszam, że brak mi czasu, aby każdemu z osobna podziękować za komentarz i odpisać. Ale czytam wszystko i do każdego zaglądam:)))
Pozdrawiam cieplutko i wszystkiego dobrego Wam życzę:)

21 komentarzy:

  1. Wyjątkowe miejsce. Zazdroszczę Ci, że jak widać, mogłaś je zwiedzić bez tłumu turystów.
    Córci ma dowód na całe życie jak to spała pod kościołem hehe.
    Z mojej córki do tej pory się śmieję jak to udawała że nie może podejść pod Śnieżkę, siadała gdzie mogła i z płaczem mówiła że nie wejdzie. Miała 10 lat, więc trudno byłoby ją wnosić;) Dopiero jak usłyszała, że pierwszy dostanie wielką porcję lodów, wbiegła jak kozica górska, a my w ślimaczym tempie za nią hehe.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsce- ostatni raz w górach byłam 2 lata temu,na pielgrzymce; śladami Jana Pawła II- uwielbiam góry, ale jakoś nie po drodze mi... Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam kilka lat temu. Jestem pod wrażeniem. Myślę, że jeszcze tam wrócę.
    Rozkoszne jest Twoje dzieciątko. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. W pierwszej chwili pomyślałam .... dziewczyna do Chin pojechała ??
    Cudny kościółek zobaczyliście - zazdroszczę widoków , a córcia jak widać padła dosłownie i w przenośni :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie wycieczkowe posty :).

    Piękny kościół i te widoki :).

    Córeczka przesłodka nawet padnięta :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam to urokliwe miejsce.
    Z Córci dzielna podróżniczka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna świątynia, robi niesamowite wrażenie. Zaciekawiła mnie też je historia.
    Masz słodką córeczkę Anitko :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała świątynia, piękna zdjęcia - super wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesujący post i niezwykle urocze miejsce. Może kiedyś będzie mi po drodze, chętnie obejrzałabym z bliska.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam okazję zwiedzić kościółek kilka lat temu. Niesamowite miejsce pełne uroku i takie tajemnicze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kościół jest cudowny, piękne miejsce zwiedziliście. A córeczce należy się medal, że tyle drogi na nóżkach pokonała to i miała prawo sobie na schodeczku odpocząć ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam tam jakiś czas temu i widzę, że dużo zmieniło się na dobre. Bardzo ciekawe miejsce, w naszym kraju jest sporo takich miejsc mało znanych a szkoda.Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny kościół i te widoki, które zapierają dech w piersi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy budynek i piękne zdjęcia a córeczka bardzo dzielna bo przebyła taką drogę, należał jej się odpoczynek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. WOW ŚLICZNE ZDJĘCIA ;) Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia! Wspaniała wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Magiczne zdjęcia ;) Aż zachciało mi się pojechać w to miejsce i zobaczyć je na żywo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe miejsce:) Zdjęcia cudowne! A córcię masz śliczną i bardzo dzielną:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękny widok -cudny kościół :)Uroczo wygląda i bardzo ciekawą sobie wycieczkę zrobiłaś :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe miejsce. Nie mialam pojęcia o istnieniu takiej świątyni.

    OdpowiedzUsuń

Niezmiernie mi miło, że znalazłeś czas na odwiedziny i pozostawienie komentarza. Dziękuję:)

Prace oraz zdjęcia publikowane na tym blogu
są wyłącznie mojego autorstwa.
Jeśli zamieszczam zdjęcia innych autorów - wyraźnie to
zaznaczam.
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
przetwarzanie zdjęć, tekstów
oraz wzorów prac bez zgody autorki zabronione
.

Obserwatorzy

Etykiety

Aniołek Biżuteria buciki niemowlęce chibi choinki chustka Ciekawe miejsca Coś smacznego cotton balls z kordonka czapka decoupage dekoracje z szyszek dinozaur DIY domek - obrazek szydełkowy Domek z balona etui etui african flowers gitara Gość specjalny inne inne... jak łączyć african flowers kartki Kastor - mój pies koci raj - praca na wyzwanie kocyk dziecięcy szydełkowy komplet dla lalki komplet dziecięcy komplet niemowlęcy koniki kotek królik króliki-nie na szydełku:) krzywy grunny squere - rada Książki książki - recenzja/współpraca lalka tilda lalki lampiony szydełkowe makrama masa solna - odbita rączka niemowlęca maskotki miś african flowers motyle Mój sklep mydło hand made nieuczciwość w internecie ocieplacz na kubek opaska Otwarcie "Kuferka z prezentami" ozdoba szydełkowa ozdoby wielkanocne papierowa wiklina pies piłka african flowers podusia podusia szyta pokrowiec na chusteczki Pomysł na... praca na wyzwanie recenzje Rozdanie schemat schemat - kwadrat babuni z sercem schemat bucików - trampek schemat choinki schemat lalki schemat na węzeł salomona schemat sowy - grzechotki schemat szaliczka schematy serwetek serca z materiału serwetki skrzat szyty słonik sowa sowa - grzechotka Specjalne okazje szal szmatka sensoryczna szycie szycie inne szydełko testowanie Torebeczka uciekająca wyprzedaż Udział w konkursie Etui - Wstydliwy Zajączek Walentynkowy usunięta weryfikacja - jak to zrobić węzeł salomona wianek wianek z materiału wianek z papierowych rurek woreczek szydełkowy woreczki sensoryczne współpraca wygrana w candy wymianka wyróżnienie wzory zabawki szyte zabawki szyte ręcznie zajączek zakładka do książki zawieszki zawieszki szyte zdjęcia żółw african flowers żyrafa

Blog z zabawami.

...

O mnie

Pasjonatka wszelkiego rodzaju rękodzieła, zwierząt, roślin, pozytywnego myślenia (co bywa niekiedy wyjątkowo trudne:) cudów natury a także wielbicielka ciszy, spokoju, ciepłych kapci i przytulnej atmosfery domowej.

Szukaj w tym blogu