czwartek, 10 października 2013

Trampki + schemat


Trampki niemowlęce. Schemat i wyjaśnienie. DIY



Robienie bucika rozpoczynamy od wykonania podeszwy według poniższego schematu.

podeszwa/ schemat

Następnie wykonujemy:


1. 48 słupków dookoła x 2.
2. 48 półsłupków w innym kolorze dookoła (u mnie jest to brązowy).
3. 48 półsłupków dookoła, powrót do wcześniejszego koloru (u mnie jest to biały).

Teraz rozpoczynamy robić cholewkę:

Od środka podeszwy odliczamy po 7 oczek z jednej i drugiej strony.
1. Od ósmego oczka robimy 34 słupki.
2. Powracamy przerabiając oczkami zamkniętymi.
3. Rozpoczynamy słupkiem, następnie omijamy jeden słupek poprzedniego rzędu (tak robimy dziurkę)  i przerabiamy do końca słupkami. Na koniec znów omijamy jeden słupek rzędu poprzedniego.
4. 2 i 3 pkt powtarzamy jeszcze 4 razy.

Powstaje nam cholewa z czterema rzędami słupków, z czterema dziurkami po każdej ze stron.

Język (robimy według poniższego schematu):

Rozpoczynamy kolorem białym, czyli tym kolorem, którym robiliśmy podeszwę.
1. Robimy 4 oczka łańcuszka i zamykamy w kółko.
2. Na powstałym kółeczku robimy 7 słupków.
3. W każdym słupku poprzedniego rzędu robimy 2 słupki, razem 14 słupków.
4. Zmieniamy kolor na kolor cholewki i na brzegu naszego półkola robimy 11 słupków (8 rzędów).

język/schemat

Wszywamy półokrągły brzeg języka (14 płs) równo w miejsce 14 pozostawionych przez nas oczek w podeszwie. (Od lewej do prawej strony cholewki).

Sznurówki:

1. Wykonujemy łańcuszek ze 190 oczek.
2. Wracamy oczkami zamkniętymi do początku łańcuszka. ( W ten sposób wzmocnimy sznurówkę).

 Ozdobne kółeczko:

1. Robimy  łańcuszek z 4 oczek połączony w kółeczko.
2. Na powstałym kółeczku robimy 12 słupków.

Przyszywamy z boku cholewki.
Trampki gotowe!

Jeśli skorzystacie z mojego kursu na trampki niemowlęce, a swoją pracę upubliczniacie bardzo proszę o podanie źródła swojej inspiracji. Będę wdzięczna:)



82 komentarze:

  1. No Kochana... Jestem w szoku... Podziwiam Twoje zdolne łapki, trampeczki są cudowne! No i oczywiście gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne są :)), oj wyglądają bardzo słodko, szkoda że nie umiem posługiwać się szydełkiem czy też drutami zaraz bym takie zdziałała :))

    OdpowiedzUsuń
  3. słodkie trampole :):) świetnie Ci wyszły i w jakim modnym kolorku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może w realu są piękniejsze, ale te które tutaj widzę są po prostu cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne trampki! Gdybym miała takiego maluszka, który mógłby je nosić, to z przyjemnością bym u Ciebie takie zamówiła! :)

    www.mysweetbody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. trampeczki cudniaste :) Nawet nie wiesz, jak jestem Ci wdzięczna za wzorek - bardzo dziękuję i gratuluje wygranej

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne trampeczki :) gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Daj mi proszę znac - czy przesyłka dotarła. Wg informacji z infolinii powinna byc dzisiaj u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  9. Trampki super! Właśnie zostałam przyszywaną babcią, więc może się zapędzę do nich ! Super są!

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie one słodkie są :) chciałabym takie dla córeczki, tylko ja tego nie zrobie mam dwie lewe ręce. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Połazikowałam" troszkę po Twoim blogu ;))))) i na pewno tu wrócę.
    Trampeczki słodkie :))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Super Ci wyszły te trampeczki :) One krążą w necie od lat. Robiłam tez je kiedyś. W sumie to wiele dziewczyn je robiło, a nikt chyba nie miał wzoru.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne trampki ! Schemat i opis bardzo czytelne z całą pewnością skorzystam. Gratuluję wygranej .

    OdpowiedzUsuń
  14. Na zdjęciach też wyglądają uroczo, śliczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Te trampeczki są bajeczne! Wyobrażam sobie malutkie stópki w takich trampeczkach. Jesteś Anitko bardzo zdolną osóbką. Gratuluję wygranej i pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Schemat super. Wybieram się w najbliższym czasie na kurs szydelka wiec na pewno skorzystam z trampek :-) gratuluję wygranej! Nagrody świetne.
    Zapraszam do mnie www.szufladajustyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Łojej jakie czaderskie buciory! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Słodkie te buciczki ;-)))
    szkoda, ze do szydełkowych robótek mam dwie lewe ręce ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja już rozwiązałam zagadkę koszyczka z kotkiem ;-)))
    nie wiesz o jaki chodzi bo... to nie u Ciebie ;-))))))) To moja upośledzona inteligencja i ogromna znajomość google +
    Skomentowałaś Ty koszyczek u kogoś... ja tam wlazłam... ale komentarza zostawić... nie potrafiłam ;-)))
    ot i cała zagadka ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to fajnie:):) zagadka wyjaśniona. Śledztwa nie będzie:):):) cieszę się, że nie ma u mnie problemu z dodawaniem komentarzy:):):)

      Usuń
  20. Nie umiem szydelkować ale jakie one śliczne

    OdpowiedzUsuń
  21. są fantastyczne:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne trampeczki! Szkoda, że moja córa juz dawno biega w normalnycm obuwiu, bo takie szydełkowe cudeńka na niemowlakach wyglądają przesłodko!

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za wzór. Zaraz siadam i łapię za szydełko aby mój wnusio miał śliczne trampeczki.
    Pozdrowienia Babcia

    OdpowiedzUsuń
  24. mam pytanie jak duże wychodzą te trampeczki???

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne, słodkie... Dzięki za schemat. Zaraz spróbowałam je zrobić, ale nie wyszły mi tak pięknie. Byłoby OK, gdyby nie te przejścia między kolejnymi rzędami. Nie wiem jak to zrobić, żeby nie były widoczne. U mnie jest jakoś krzywo. Może mi coś doradzisz?

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za inspirację.Pozdrawiam i życzę wielu nowych pomysłów-Basia

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj,
    Twoje prace są naprawdę imponujące. Chciałam wiedzieć czy istnieje możliwość zamówienia takiej pary bucików? Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. śliczne trampeczki, schemat czytelny właśnie cegoś takiego szukalam, mam zamiar zrobic takie trampeczki

    OdpowiedzUsuń
  29. Ekstra trampeczki , zapisałam sobie instrukcję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki Ci Dobra Kobieto :) Teraz tylko znaleźć czas i spróbować. :) Piekne trampeczki.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj!
    Zrobiłam na szydełku trampeczki wg Twojej rozpiski.
    Rewelacyjny,jasny opis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudne! Napatrzeć się nie mogę. Cieszę się, że wrzuciłaś rozpiskę mam zamiar z niej skorzystać. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić takie trampeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Trampeczki są urocze.Spróbuję zrobić takie dla mojego kochanego wnuczka Oskarka.Dzięki za opis wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo dziękuję za schemat i czytelny opis - nauczyłam się z niego jak poprawnie wykonać buciki :) Pozdrawiam serdecznie. Steptu.

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana, już od jakiegoś czasu chciałam zrobić takie trampeczki według Twojego opisu i teraz wreszcie mi się to udało. Potwierdzam - wszystko jasno i czytelnie wytłumaczyłaś i rozrysowałaś, dzięki! Szydełkowanie według Twojego opisu było czystą przyjemnością :-) A Tu link do mojej pracy: http://creadivvva.blogspot.com/2015/03/trampki-dla-malucha-baby-rubber-soled.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło i cieszę się, że schemat się przydał:) Już lecę obejrzeć Twoje trampeczki:)

      Usuń
  36. Nie zaglądałam tutaj dość dawno i jestem mile zaskoczona, że tak wiele osób skorzystało z wzoru i wyraziło pozytywną opinię. Bardzo Wam wszystkim dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Anitko, znów wróciłam do tego posta, bo skorzystałam z Twojego opracowania wzoru :) Jak opublikuje posta u siebie, oczywiście podam odnośnik :)
    Pozdrawiam Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja też takie zrobiłam. Dzięki za czytelny wzór, jestem bardzo z siebie dumna, są tutaj: http://mojefikumiku33.blog.pl/. Pozdrawiam, Bożenka

    OdpowiedzUsuń
  39. Trampeczki tworzę,wzór czytelny,dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczne te buciki :-) schemat czytelny tylko na zdjęciu cholewka wygląda jak by była zmniejszana ku górze tzn mam na myśli te boki co są sznurówki. Trzeba opuszczać jakieś oczka robiąc do góry tą cholewkę? Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak napisałam w powyższym opisie cholewki: robimy jeden słupek, po czym opuszczamy jedno oczko na dziurkę i kolejny słupek robimy w następnym oczku. Powtarzając z obu stron i w każdym kolejnym rzędzie te same czynności cholewka nam się zwęża ku górze. Mam nadzieję, że wyjaśniłam:) pozdrawiam:)

      Usuń
  41. Na zdjęciach też wyglądają przesłodko, cudowne! Są takie rozczulające, jesteś niesamowicie zdolna!:) Uściski wielkie.

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudowne trampeczki...czy mogłabyś napisać jakim grubym szydeł krem są zrobione i jaka włóczka.

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam serdecznie trampki super urodzil mi sie wnuk dwa dni temu i biore sie za robote wg Pani schematu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Fantazyjnie i niebanalnie ! Serdecznie pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  45. Jeden but prawie zrobiłam a tu taki pech. ..ma pani może chociaż na komputerze rozrysowany dół buta i jezyk tak jak to było w poście. Bardzo by mieć to pomogło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi przykro:( w komputerze nie mam, ponieważ jakiś czas temu straciłam wszelkie dane. Ale poszukam w moich szkicach, może coś znajdę. Postaram się coś zaradzić.

      Usuń
    2. Anno, post odratowany:) na szczęście miałam na kartce spisany opis a zdjęcia znalazłam na blogerze:) dziękuję za Twój komentarz, bo dzięki niemu szybciej się z tym uwinęłam:)

      Usuń
    3. Dziękuj bardzo juz zabieram się do szydelka:)

      Usuń
  46. Jak ja uwielbiam takie malusie słodziaste trampy!
    Super Ci wyszły;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  47. Dziękuję za inspirację i bardzo szczegółową instrukcję. Zrobiłam trampeczki w jeden wieczór.

    OdpowiedzUsuń

Niezmiernie mi miło, że znalazłeś czas na odwiedziny i pozostawienie komentarza. Dziękuję:)

Prace oraz zdjęcia publikowane na tym blogu
są wyłącznie mojego autorstwa.
Jeśli zamieszczam zdjęcia innych autorów - wyraźnie to
zaznaczam.
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
przetwarzanie zdjęć, tekstów
oraz wzorów prac bez zgody autorki zabronione
.

Obserwatorzy

Etykiety

Aniołek Biżuteria buciki niemowlęce chibi choinki chustka Ciekawe miejsca Coś smacznego cotton balls z kordonka czapka decoupage dekoracje z szyszek dinozaur DIY domek - obrazek szydełkowy Domek z balona etui etui african flowers gitara Gość specjalny inne inne... jak łączyć african flowers kartki Kastor - mój pies koci raj - praca na wyzwanie kocyk dziecięcy szydełkowy komplet dla lalki komplet dziecięcy komplet niemowlęcy koniki kotek królik króliki-nie na szydełku:) krzywy grunny squere - rada Książki książki - recenzja/współpraca lalka tilda lalki lampiony szydełkowe makrama masa solna - odbita rączka niemowlęca maskotki miś african flowers motyle Mój sklep mydło hand made nieuczciwość w internecie ocieplacz na kubek opaska Otwarcie "Kuferka z prezentami" ozdoba szydełkowa ozdoby wielkanocne papierowa wiklina pies piłka african flowers podusia podusia szyta pokrowiec na chusteczki Pomysł na... praca na wyzwanie recenzje Rozdanie schemat schemat - kwadrat babuni z sercem schemat bucików - trampek schemat choinki schemat lalki schemat na węzeł salomona schemat sowy - grzechotki schemat szaliczka schematy serwetek serca z materiału serwetki skrzat szyty słonik sowa sowa - grzechotka Specjalne okazje szal szmatka sensoryczna szycie szycie inne szydełko testowanie Torebeczka uciekająca wyprzedaż Udział w konkursie Etui - Wstydliwy Zajączek Walentynkowy usunięta weryfikacja - jak to zrobić węzeł salomona wianek wianek z materiału wianek z papierowych rurek woreczek szydełkowy woreczki sensoryczne współpraca wygrana w candy wymianka wyróżnienie wzory zabawki szyte zabawki szyte ręcznie zajączek zakładka do książki zawieszki zawieszki szyte zdjęcia żółw african flowers żyrafa

Blog z zabawami.

...

O mnie

Pasjonatka wszelkiego rodzaju rękodzieła, zwierząt, roślin, pozytywnego myślenia (co bywa niekiedy wyjątkowo trudne:) cudów natury a także wielbicielka ciszy, spokoju, ciepłych kapci i przytulnej atmosfery domowej.

Szukaj w tym blogu