piątek, 23 października 2015

Jak zrobić szalik węzłem salomona? Opis i schematy.

Dzisiaj wpis jest inspirowany przez e- maile, które od Was dostaję. Od czasu do czasu zdarza się, że ktoś do mnie pisze z pytaniami odnośnie tego jak zrobiłam ten szal węzłem salomona. Dzięki temu dowiedziałam się, że sporo osób ma podobne problemy jakie ja miałam, gdy po raz pierwszy spróbowałam zrobić coś tym wzorem. Mianowicie łatwo jest zrobić pierwszy rząd a później...właśnie, nie wiadomo co dalej, czy węzły mają być parzyste, ile tych węzłów, itd.. Piszecie, że wszędzie są opisy, filmiki jak wykonać wzór, jak zrobić chustę ale nikt nie objaśnił jak zrobić szalik i jak przejść z jednego rzędu do następnego. Mój szalik robiłam metodą prób i błędów i w końcu wymyśliłam jakiś sposób by robótka postępowała. W tej chwili już nie pamiętam tamtego sposobu, ponieważ minął dłuższy czas, ale rozpracowałam po swojemu węzeł salomona i dziś postanowiłam pomóc wszystkim zainteresowanym. Rzeczywiście nadal nie znajduję w internecie fachowej pomocy, a opisywanie za każdym razem w mailu może być dość trudne do zrozumienia. 
Przygotowałam wobec tego swoje schematy i próbki robótek żeby było łatwiej i przedstawię Wam własną interpretację.

Przede wszystkim, to schematy na szal węzłem salomona są co najmniej trzy. Ja przedstawiam poniżej dwa.

Węzeł salomona - szal. 

Sposób pierwszy. Tym sposobem wychodzi nam szal o nieregularnych brzegach.

Zakładam, że sam wzór na węzeł jest znany, chodzi tylko o to jak zrobić przy jego udziale szal. Jeśli nie, opis znajdziecie np.tutaj



Wykonujemy przykładowo 9 (czyli nieparzyście) węzełków, następnie dodatkowo 2 węzełki, które zaczepiamy, jak widać na rysunku, za drugim węzełkiem. Dochodzimy do końca rzędu. Odwracamy robótkę. Robimy 3 węzełki, które zaczepiamy pomiędzy dwoma węzełkami z poprzedniego rzędu.
Jak widać na poniższym zdjęciu:
Zdjęcie poglądowe.

 Dalej już do końca rzędu robimy po 2 węzełki. Na końcu rzędu znów 3 węzełki, przekręcając robótkę. Jak widać na poniższym zdjęciu:
Zdjęcie poglądowe.

Węzeł salomona - szal.

Sposób drugi. Tym sposobem wychodzi nam szal o równych brzegach.


Węzeł salomona robiony na łańcuszku. Wykonujemy przykładowo 12 oczek łańcuszka, następnie 4 oczka łańcuszka, plus 1 węzeł, który zaczepiamy w 4 oczku łańcuszka dolnego. Następnie robimy 2 węzły, które zaczepiamy w 4 oczku łańcuszka i powtarzamy tak do końca rzędu. Następnie, po obróceniu robótki, robimy 4 oczka łańcuszka i jeden węzeł, który zaczepiamy między dwoma węzłami poprzedniego rzędu. Ponownie robimy 2 węzły i powtarzamy wszystko do końca rzędu. Odwracamy robótkę, wykonujemy 4 oczka łańcuszka i 1 węzeł zaczepiamy między dwoma z poniższego rzędu. 
Powstaje nam taki efekt:
Zdjęcie poglądowe.

Ten sposób rozpracowałam sobie z tego zdjęcia:


Podpatrzonego w internecie. Niestety nie wiem czyje jest to zdjęcie. Wiem tylko, że krąży na różnych blogach:(

Mam nadzieję, ze zainteresowanym osobom pomogłam i uda się już tworzyć szale:)) Jeśli nadal czegoś nie wiecie to piszcie:) 
Pozdrawiam Was i dziękuję za Waszą obecność:) życzę Wam miłych jesiennych dni:))

20 komentarzy:

  1. Bardzo fajny opis i wzór, mam trochę moherku, może zrobię sobie szal tym wzorem ? Fajnie też wyglądałby taki szal z kolorowej,cieniowanej nitki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam tego wzoru. Bardzo mi się spodobał. Dzięki za schemat

    OdpowiedzUsuń
  3. Buu to jest na szydełko ;( a ja jestem lewa w tej dziedzinie :(

    a wzór jest świetny!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny wzór ale wykonanie to już nie na moje dwie lewe ręce...!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, no dla mnie to czarna magia... podziwiam za umiejetności, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo i chyba wiem co będę robić w najbliższym czasie :P

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurcze jaki fajny splot:) muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, bardzo serdecznie dziękuję za objaśnienie tego pięknego, aczkolwiek nie łatwego wzoru. :-) Właśnie zaczynam moją przygodę z szydełkowaniem, więc biorę się do pracy. Dzięki Pani szalik na pewno wyjdzie piękny. Po ukończeniu podzielę się spostrzeżeniami.
    Gorąco pozdrawiam
    Viola z Bydgoszczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło:) Jestem ciekawa efektu:) i cieszę się, że mogłam pomóc. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Piękny wzór :) Szkoda, że nie umiem takich cudownych rzeczy robić :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały wzór , ale będzie się działo ...
    Cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny szalik. Dzięki za schemat:):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna instrukcja...muszę odkurzyć swoje umiejętności, wszak szaliki robiłam;))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytasz w mych myślach bo się ostatnio zastanawiałam a może szalik - dzięki schemat biorę bo nie wiedziałam jak plątać by ten supeł powstał :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś się zabierałam za ten wzór, ale wychodził mi jakiś taki rozklapawiony .... :) Ale może dzięki Tobie znowu się skuszę... ?? Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie to rozrysowałaś :) Choć ja nie szydełkuję, ale wzór bardzo mi się podoba! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudny ten węzeł, pięknie rzeczy potrafisz własnoręcznie "wyczarować: :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kursik pewnie mi się nie przyda ale wzorek jest śliczny. Gratuluję Ci umiejętności Anitko. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chusta owszem udała się. Szaliczek niestety nie wychodzi. Peru łam już 3 razy.Zakończenie jakieś krzywe. Nie bardzo widać gdzie się wkuwać, Ostatni węzeł, 4 oczka łańcuszka i robimy węzeł na tym łańcuszku? a potem wkuwamy sie w pierwszy węzeł poprzedniego rzędu??? Dzieki za odpowiedź. - Sylwia

    OdpowiedzUsuń

Niezmiernie mi miło, że znalazłeś czas na odwiedziny i pozostawienie komentarza. Dziękuję:)

Prace oraz zdjęcia publikowane na tym blogu
są wyłącznie mojego autorstwa.
Jeśli zamieszczam zdjęcia innych autorów - wyraźnie to
zaznaczam.
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
przetwarzanie zdjęć, tekstów
oraz wzorów prac bez zgody autorki zabronione
.

Obserwatorzy

Etykiety

Aniołek Biżuteria buciki niemowlęce chibi choinki chustka Ciekawe miejsca Coś smacznego cotton balls z kordonka czapka decoupage dekoracje z szyszek dinozaur DIY domek - obrazek szydełkowy Domek z balona etui etui african flowers gitara Gość specjalny inne inne... jak łączyć african flowers kartki Kastor - mój pies koci raj - praca na wyzwanie kocyk dziecięcy szydełkowy komplet dla lalki komplet dziecięcy komplet niemowlęcy koniki kotek królik króliki-nie na szydełku:) krzywy grunny squere - rada Książki książki - recenzja/współpraca lalka tilda lalki lampiony szydełkowe makrama masa solna - odbita rączka niemowlęca maskotki miś african flowers motyle Mój sklep mydło hand made nieuczciwość w internecie ocieplacz na kubek opaska Otwarcie "Kuferka z prezentami" ozdoba szydełkowa ozdoby wielkanocne papierowa wiklina pies piłka african flowers podusia podusia szyta pokrowiec na chusteczki Pomysł na... praca na wyzwanie recenzje Rozdanie schemat schemat - kwadrat babuni z sercem schemat bucików - trampek schemat choinki schemat lalki schemat na węzeł salomona schemat sowy - grzechotki schemat szaliczka schematy serwetek serca z materiału serwetki skrzat szyty słonik sowa sowa - grzechotka Specjalne okazje szal szmatka sensoryczna szycie szycie inne szydełko testowanie Torebeczka uciekająca wyprzedaż Udział w konkursie Etui - Wstydliwy Zajączek Walentynkowy usunięta weryfikacja - jak to zrobić węzeł salomona wianek wianek z materiału wianek z papierowych rurek woreczek szydełkowy woreczki sensoryczne współpraca wygrana w candy wymianka wyróżnienie wzory zabawki szyte zabawki szyte ręcznie zajączek zakładka do książki zawieszki zawieszki szyte zdjęcia żółw african flowers żyrafa

Blog z zabawami.

...

O mnie

Pasjonatka wszelkiego rodzaju rękodzieła, zwierząt, roślin, pozytywnego myślenia (co bywa niekiedy wyjątkowo trudne:) cudów natury a także wielbicielka ciszy, spokoju, ciepłych kapci i przytulnej atmosfery domowej.

Szukaj w tym blogu