poniedziałek, 14 grudnia 2015

Jak zrobić prosty wianek z papieru/gazety bez zaplatania.

Witajcie Kochane. Zacznę od tego, że w zeszłym roku natrafiłam na cudne, zabawne i w ogóle urzekające reniferki tutaj. Tak się zachwyciłam, że już wtedy zrobiłam sobie jednego, który zdobił sypialnię przez cały rok. Teraz sobie o nich przypomniałam i wymyśliłam sobie wianek z takimi reniferami. Tylko zależało mi, aby nie był trudny do wykonania i powstał szybko. Z racji takiej, że mam niewiele czasu. No i powstało to, co sobie obmyśliłam:


I tak pomyślałam, że może ktoś by chciał sobie taki wianek na szybko zrobić :) I  postanowiłam pokazać Wam krok po kroku jak go wykonałam.

DIY WIANEK Z PAPIERU Z RENIFERAMI

Potrzebujemy:
Rurki z gazet lub z papieru, jak kto woli.

Karton.
Ołówek.
Nożyczki.
Taśmę klejącą.
Taśmę klejącą dwustronną.
Wypełniacz do poduszek.
Dwa okrągłe naczynia, mniejsze i większe lub cyrkiel do odrysowania kół.
Klej na gorąco.
Biała farba.
Lakierobejcę lub bejcę i lakier.
Może być także zamiast bejcy farba i lakier.

Jak widać na poszczególnych zdjęciach, na kartonie odrysowujemy koło, które następnie wycinamy. Wewnątrz odrysowujemy drugie, mniejsze koło i także je wycinamy. Następnie owijamy powstałą obręcz ocieplinką, którą przymocowujemy, owijając taśmą klejącą.
Gdy już całość została owinięta i oklejona taśmą owijamy ponownie, ale tym razem taśmą dwustronną. Następnie szczelnie, miejsce przy miejscu, owijamy rurkami z gazet. Najlepiej robić obie czynności jednocześnie etapami, żeby nam się wszystko nie kleiło. Nie przejmujemy się gdy owijanie nie wychodzi nam równo. Nawet konieczne jest, aby nawijać  pod ukos na fragment poprzedniej warstwy rurek. Tak jak na zdjęciu numer 8.

Gdy całość jest skończona możemy przystąpić do wykonania reniferków. I tutaj odsyłam Was do kursu na ich wykonanie, do Profesjonalistki  w wyplataniu.
Gdy już mamy wianek i renifery przystępujemy do bejcowania i lakierowania:
(Mimo, ze używałam lakierobejcy, nałożyłam również lakier). Następnie dekorujemy według uznania. Ja przykleiłam trzy reniferki, kilka szyszek, po czym wszystko pobieliłam farbą i pokryłam lakierem. 

Z efektu jestem mocno zadowolona:)) A Wy?
Mam nadzieję, że Wam również przypadł do gustu:)

Powiem Wam, że bardzo nie lubię zimy i nie sądziłam, że kiedykolwiek za nią zatęsknię. A oto i nadszedł taki dzień. Tak bardzo mi brakuje białych dni świątecznych...aż się boję, że w tym roku będzie szaro, buro zamiast magicznie, baśniowo i biało. Tęsknię za tą magią, za tymi widokami, za wielkimi płatkami padającymi za oknem...

38 komentarzy:

  1. Miał być prosty przepis a ja widzę przy tym dużo roboty....!
    Piękny wianek !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroku mu nie można odmówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny. Zrobiłam sobie w ten sposób 2 bazy do wianków. Moje są pomalowane na biało i czekają na mój przypływ weny. Twój wianek jest piękny i te reniferki dodaja uroku

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, a ja swój wianek na święta wykonałam z drutu i z gałązkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny wianek. Świetnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Och jak ja CI dziękuje za ten Tutorial ! Swietny pomysł i nie wiem czemu na niego nie wpadłam bo ja zaplatać kompletnie nie potrafię. Idealna alternatywa , a efekt rewelacyjny:) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Patent extra, efekt też,na dodatek,swoboda w kolorystyce wianka. Pozdrawiam i dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Basiu, jeśli ma się gotowe rurki to naprawdę szybciutko się go wykona. Na pewno szybciej niż zaplatanie. Mnie brak zaplatania mocno ułatwił sprawę. Zwłaszcza, że nie umiem tych skręcanych wianków wyplątać.

      Usuń
  9. Piękny jest! I rzeczywiście wydaje się prosty do zrobienia. Mam w domu wszystko co trzeba, łącznie z gazetowymi tutkami, które zostały mi po eksperymentach z papierową wikliną lata temu:-) Może się pokuszę na takie dzieło. Chciałabym, bo podoba mi się szalenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Efekt zachwycający!! Wianek jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śmieszne te reniferki!! Bardzo fajny, świateczny akcent:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wianek, taki inny jak większość, nie przesłodzony. Fajny i czytelny kursik :)).

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda zupełnie jak koszyki wyplatane przez mojego tatę :) Piękny i oryginalny wianek!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł ,a efekt czyli wianek wyszedł sobie niczego sobie :):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wianuszek - wspaniała alternatywa na wiklinowe czy z gałązek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna alternatywa dla osób, które nie lubią glamourowych ozdób. Renifery są boskie, zapałałam do nich miłością od pierwszego wejrzenia:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wianek jest świetny. Reniferki są bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pomysłowe i jakie efektowne ! :) A reniferki to już w ogóle dały czadu :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie pomyślałabym, że to wianek z papieru. Bardzo gustowny, ale ja nie dałabym rady. Patrzę z wielką przyjemnością:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny wianek a reniferki odjazdowe :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Uroczy i bardzo efektowny wianuszek - podoba mi się taki pomysł. Można go też udekorować według własnego gustu.
    Podobno Święta będą bez śniegu - trochę szkoda. Może chociaż w Wigilię coś sypnie?
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląd jak wianek z rattanu, a jest z papieru, to dopiero niespodzianka :)
    Bardzo fajny instruktarz i oczywiście rewelacyjny wianek.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kapitalny wianek a jego kolorystyka jest obłędna :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super pomysł! Wianek wygląda wspaniale. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł na wianek i bardzo klarowny tutek, dzięki, może kiedyś skorzystam, jak się z wikliną oswoję :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super kursik :D Jakby nie to skręcanie rurek to bym jeszcze zrobiła w tym roku. Ale moze zrobię taki na wiosnę, zamiast reniferków przyczepię kurczaczki, i zajączki :) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczny pomysł na recykling gazet. Efekt - super!

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczny pomysł na recykling gazet. Efekt - super!

    OdpowiedzUsuń
  29. Super. Wygląda jak wiklinowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny :)
    W tym roku to już nie czas, żeby wianki pleść :) ale może przed kolejnymi świętami mi się uda :) dzięki za inspirację ;)

    OdpowiedzUsuń

Niezmiernie mi miło, że znalazłeś czas na odwiedziny i pozostawienie komentarza. Dziękuję:)

Prace oraz zdjęcia publikowane na tym blogu
są wyłącznie mojego autorstwa.
Jeśli zamieszczam zdjęcia innych autorów - wyraźnie to
zaznaczam.
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
przetwarzanie zdjęć, tekstów
oraz wzorów prac bez zgody autorki zabronione
.

Obserwatorzy

Etykiety

Aniołek Biżuteria buciki niemowlęce chibi choinki chustka Ciekawe miejsca Coś smacznego cotton balls z kordonka czapka decoupage dekoracje z szyszek dinozaur DIY domek - obrazek szydełkowy Domek z balona etui etui african flowers gitara Gość specjalny inne inne... jak łączyć african flowers kartki Kastor - mój pies koci raj - praca na wyzwanie kocyk dziecięcy szydełkowy komplet dla lalki komplet dziecięcy komplet niemowlęcy koniki kotek królik króliki-nie na szydełku:) krzywy grunny squere - rada Książki książki - recenzja/współpraca lalka tilda lalki lampiony szydełkowe makrama masa solna - odbita rączka niemowlęca maskotki miś african flowers motyle Mój sklep mydło hand made nieuczciwość w internecie ocieplacz na kubek opaska Otwarcie "Kuferka z prezentami" ozdoba szydełkowa ozdoby wielkanocne papierowa wiklina pies piłka african flowers podusia podusia szyta pokrowiec na chusteczki Pomysł na... praca na wyzwanie recenzje Rozdanie schemat schemat - kwadrat babuni z sercem schemat bucików - trampek schemat choinki schemat lalki schemat na węzeł salomona schemat sowy - grzechotki schemat szaliczka schematy serwetek serca z materiału serwetki skrzat szyty słonik sowa sowa - grzechotka Specjalne okazje szal szmatka sensoryczna szycie szycie inne szydełko testowanie Torebeczka uciekająca wyprzedaż Udział w konkursie Etui - Wstydliwy Zajączek Walentynkowy usunięta weryfikacja - jak to zrobić węzeł salomona wianek wianek z materiału wianek z papierowych rurek woreczek szydełkowy woreczki sensoryczne współpraca wygrana w candy wymianka wyróżnienie wzory zabawki szyte zabawki szyte ręcznie zajączek zakładka do książki zawieszki zawieszki szyte zdjęcia żółw african flowers żyrafa

Blog z zabawami.

...

O mnie

Pasjonatka wszelkiego rodzaju rękodzieła, zwierząt, roślin, pozytywnego myślenia (co bywa niekiedy wyjątkowo trudne:) cudów natury a także wielbicielka ciszy, spokoju, ciepłych kapci i przytulnej atmosfery domowej.

Szukaj w tym blogu